letní pneutesty 2013 – 225/40 R18 - SPORT AUTO
Časopis Sport Auto otestoval na voze Mercedes A250 pneumatiky v rozměru 225/40 r18. Výsledky ukázaly, že devět z deseti vybraných zástupců nemá v každodenním používání žádný problém a rozdíly mezi nimi jsou minimální.
K minimálním rozdílům dospěly tvůrci testů i při náročnějším testování na závodním okruhu. Rozdíl mezi vítězem testu, letní pneumatikou Dunlop SPORT MAXX RT a pneumatikou na šestém místě, byl pouze 9 bodů na 250ti bodové stupnici. Pro běžného řidiče tedy rozdíl nerozpoznatelný.
Na mokru dosáhla nejlepších výsledků pneumatika Continental ContiSportContact 5, ovšem v bodovém ohodnocení vlastností na suchu byla nejhorší, přitom v letních pneutestech ADAC 2013 v rozměru 225/45 R17 patřila na suchu k nejlepším. A jsme zase u toho, co jsme zde již několikrát zmiňovali, různé testy, různá metodika a různé výsledky :-). Přesto mi ale nedá nezmínit se o nastanovení bodových kritérií, kdy zcela nerozumím, proč tvůrci testů přikládají větší váhu chování letních pneumatik na suché vozovce, než na mokré.
Naše oblíbená pneumatika Nokian zLine se umístila na pátem místě, pouhé dva body za třetím místem a 8 bodů jí dělilo od místa prvního.
Na posledním místě se umístila pneumatika Falken Azenis FK 453, která jako jediná v celkovém hodnocení zaostala výrazně za svými konkurenty a obdržela hodnocení „doporučujeme s výhradami“
Níže naleznete kompletní výsledky pneutestů, nicméně je povzbudivé, že v tomto high end segmentu se při koupi kterékoliv z prvních devíti testovaných pneumatik prakticky nemůžete splést.
Výsledky testů letních pneumatik časopisu SPORT AUTO v rozměru 225/40 R18
Známe výsledky zimních pneutestů ADAC 2015 v rozměru 205/55 R16. Vítězí Continental TS850 a za ním, největší překvapení těchto zimních testů, pneumatika Yokohama V905. Kompletní výsledky zde.
zobrazit více
Test nejoblíbenější letního rozměru 205/55 R16 je v roce 2015 zvláštní tím, že vůbec poprvé se ADAC věnoval testování dvou "typů" dezénů od jednoho výrobce a to sice v posledních letech protěžovaných ECO verzí a prémiových verzí. Shodně se ukázalo (jak u Continentalu, tak u Michelinu, Bridgestone i Hankooku) že prémiové verze mají výrazně lepší výsledky téměř ve všech sledovaných parametrech. V hlavním sledovaném kritériu "ECO" pneumatik (spotřeba paliva) byly rozdíly mezi testovanými pneumatikami zanedbatelné (naměřené rozdíly se pohybovaly do 5%), přičemž rozdíly v opotřebení byly naopak poměrně výrazně rozdílné a to v neprospěch ECO verzí. Pokud bychom tedy tento test brali za bernou minci, tak obecně se dá říct, že se ECO verze nevyplatí. Zajímavé zjištění.
Opět se ale ukázalo obrovská vyrovnanost mezi pneumatikami, s tím, že 6 pneumatik obdrželo známku "dobrá" a dalších 12 známku "uspokojivá" . V testech propadl pouze Nankang kvůli nevyhovující známce v chování na mokru, což je u letních pneumatik logicky považováno za hlavní ukazatel spolehlivosti pneumatik.
zobrazit více
V prvním testu zimních pneumatik 2014 zvítězil s přehledem Nokian WR D3. S poměrně velkým odstupem následuje Continental TS 850 a Goodyear Ultra GRIP 9. Bramborová medaile náleží pneumatikám Dunlop Winter Sport 4D. Tento test ukazuje, jak jsou aktuálně výkonostně zimní pneumatiky od různých výrobců vyrovnané. Maximální dosažitelný počet dle metodiky GTÜ/ACE je 260 bodů. 1. místo obsadil Nokian WR D3 s 219 body a s rozdílem 14ti bodů je na druhém místě Continental TS850. Ovšem rozdíl mezi druhým místem a předposledním Bridgestone LM32 je pouhopouhých 13 bodů. Také si všimněte, že nejhorší známkou kterou ACE udělilo je "doporučujeme". (zimní testy ADAC 2014 jsou již také venku, právě je zpracováváme)
zobrazit více
Největší německý automotoklub ADAC zvřejnil výsledky letních pneutestů pro rok 2014. Testovány byly pro mně nepochopitelně spíše zimní rozměry a to sice 175/65 R14 v rychlostním indexu "T" a 195/65 R15 v rychlostním indexu "V"
zobrazit více
Německý časopis Off Road zveřejnil jedny z prvních výsledků testů pneumatik 2014. Časopis offroad logicky testuje ne zcela obvyklý rozměr (ve srovnáním napříkald s Adacem či Autobildem)určený pro SUV a OFFROAD vozidla a to sice 235/65 R17. Pro vlastní test byl zvolen vůz Audi Q5 a vybráno bylo šest značek ve výše uvedeném rozměru. Tři značky obdržely známku "obzvláště doporučujeme" a Nokian Z SUV si díky celkové známce 1- zajistil titul vítěz letních tetů časopisu Offroad 2014.
zobrazit více
I v druhém testovaném rozměru 225/45 r17 zimních pneutestů ADAC 2013 zvítězil dezén TS 850 od společnosti Continental. Známka vynikající jak je v testech ADACu již obvyklé nebyla udělena. Známku "dobré" , tedy druhou nejvyšší získaly 4 modely, kromě zmíněného TS 850 ještě Michelin Alpin A4, Bridgestone LM 32 S a Uniroyal MS plus 77.
zobrazit více
Výsledky zimních testů pneumatik ADAC 2013 nepřinesly žádné velké překvapení. V rozměru 185/60 R15 zvítězil Continetnal s dezénem TS850. Druhé místo obsadila letošní novinka od Dunlopu Winterresponse 2. Třetí místo překvapivě Firestone Winterhawk 2. V těsném závěsu Michelin Alpin A4 a náš oblíbený dezén od Nokianu WR D3.
zobrazit více
Časopis Sport Auto otestoval na voze Mercedes A250 pneumatiky v rozměru 225/40 r18. Výsledky ukázaly, že devět z deseti vybraných zástupců nemá v každodenním používání žádný problém a rozdíly mezi nimi jsou minimální.
zobrazit více
Přinášíme výsledky letních testů pneumatik v rozměru 205/55 r16 německého motoristického časopisu Auto Straßenverkehr. Vítězem se stala pneu Dunlop Bluresponse a v těsném závěsu za ní se umístil nový letní dezén od Nokianu
Nokian Line. Zajímavý je i velice....
zobrazit více
Automotoklub ADAC testoval 19 modelů letních pneumatik v rozměru 185/60 R15. Známku "sehr gut" tedy vynikající neobržela žádná z testovaných pneumatik, ovšem tato skutečnost....
zobrazit více
Cílem nových stránek AdacTest je přinášet pravidelně přehled o letních a zimních testech pneumatik. Je důležité si uvědomit....
zobrazit více
Dotazy a poradna